על הסלולר ובנק לאומי

שבועיים עברו מאז שפרסמתי כאן פוסט בנושא הפחד הגדול שלי מחברות הסלולר ויותר מכך, השפה המורכבת בה הם משתמשים כדי להטעות לקוחות, הופתעתי היום לקרוא על הוראות חדשות המתחילות ב – 13/9/2011 בדבר שינוי חוזה ההתקשרות עמן. בתוך ההוראות החדשות של משרד התקשורת ישנן 16 תקתנות חדשות שככל הנראה יקלו במקצת על לקוחות הסלולר אך לדעתי לא יהיו משמעותיות וחברות הסלולר ימצאו דרכים עוקפות, כמו שהיה עד כה. ייתכן ואני טועה ועוולות המתבצעות על ידן באופן יומיומי והשירות הגרוע שהן מספקות יפסק ביום מן הימים. חשוב לי לציין שבכל יום שעובר אני רואה סטטוס של אחד מחברי במגוון הרשתות החברתיות שאני מחובר אליהן, בדבר פעילות לא תקינה של חברה כזאת או אחרת. חייבים לעשות עם זה משהו, זה פשוט לא מובן לי איך כל כך הרבה אנשים סובלים מנחת זרועם ואף אחד לא רוצה מספיק לשנות.

על התקנות החדשות של משרד התקשורת בנוגע לחברות הסלולר
מהיום בחברות הסלולר: חוזה קצר ושקוף ללקוחות
/ גלובס
מהיום: החוזה הסלולרי יהיה פשוט יותר / Ynet
משרד התקשורת – הודעה לעיתונות

מעניין לעניין אך באותו עניין, אתמול להפתעתי גיליתי שבנק לאומי חייב אותי ב – 5.5 ש"ח על "עמלת פקיד" להגדרתם.

5.50 שקלים חדשים ואני עוד המתנתי בתור

העמלה נגבתה כנגד פעולת משיכת כסף מפקיד בבנק ולצורך תשלום מקדמת שכר הלימוד במכללה. גם במקרה זה אני לא מצליח להבין מדוע כלקוח אני צריך לשלם על פעולה בסיסית לחלוטין כמו משיכת כסף מפקיד. הרי מדובר בפעולה שכל אחד עושה ודווקא בתמורה לפעולה מאוד בסיסית הבנק לוקח כ"כ הרבה כסף. זה מרתיח אותי שחברות שולחות את ידן הארוכה ומפשפשות לי בארנק, לוקחות ככה וככה כסף ואם ידך אינה על הדופק יש סיכוי שתגלה את זה בעוד מספר חודשים. אולי צריך להנהיג שורה של תקנות המחייבות בנקים להודיע על כל פעולת משיכה של עמלה מהחשבון. בכל אופן זה מעצבן אותי.

לאחר שחזרתי מהבנק והייתי מעוצבן כתבתי לבנק לאומי בטוויטר

תשובתו המרגיזה בשני חלקים של נציג השירות שלהם שהגיע היום

קודם כל שאפו. רוב החברות היום מבינות שהן צריכות להשיב ברשת ללקוחות ושמחתי על התשובה. שנית, התעצבנתי. ראו איזה פלא, בנק לאומי הוא הזול מבין הבנקים בעמלת פקיד. תענוג, זכיתי. מסתדבר שעל פעולה כל כך פשוטה כל הבנקים גובים עמלה מטופשת. המשך תגובתו עיצבנה אותי עוד יותר, כי הרי אי אפשר למשוך כסף בערוצי הדיגיטל ואי אפשר למשוך סכומים גדולים דרך הכספומט, גם לא דרך האורגניסט שיושב ליד הבנק ואפילו לא דרך השירות הטלפוני שלהם. כך אנחנו מוצאים עצמנו שבויים בידי הבנק, דוחקים אותנו לפינה ואומרים לנו: "בואו תמשכו כסף, אנחנו כבר נכניס לכם טוב טוב בדלת האחורית". תענוג גדול לעשות איתכם עסקים בנק לאומי.

אני מתייחס לזה ברצינות. כנראה שלא תוכל לתת לי כלים לחסכון אדון נציג שירות. אני יודע בדיוק חיסכון מהו. מבחינתי, דין פרוטה כדין מאה. במשך שנה עמלות אלה מצטברות לסכומים של עשרות אם לא מאות שקלים. כך המכונה המשומנת הזאת מרוויחה מיליוני שקלים על גבינו, הלקוחות, שרק רוצים למשוך כסף כדי לשלם את אותו הכסף לדברים אחרים. לא יודע מה איתכם, אני הולך לחפש לעצמי בנק חדש, להתווכח עד שיפתור אותי מעמלות מטופשות. לא מוכן לשלם על דברים לא הגיוניים. ככה אני. לכם אני מציע את אותו דבר. אל תהיו חברים של בנק לאומי ושל בנקים אחרים, הם עושים איתנו עסקים. כדאי שגם אנחנו נתחיל לעשות איתם.

היא מחפשת בנק חדש

* בפוסט נעשה שימוש בציניות ועצבים למרות שנכתב ברכות.
** רכות יחסית ובנתיים.
*** מס שפתיים עלול לגבות עמלה על קריאת הפוסט עד סופו. ראו הוזהרתם.
**** ט.ל.ח

תגובה אחת ל-“על הסלולר ובנק לאומי

  1. אני האחרון שיפרסם איזשהו בנק או חברה מסחרית, אבל הצעה אישית: אם יש לך משכורת קבועה, נסה את בנק יהב. בעבר הם עבדו רק עם עובדי מדינה, אבל הם פתחו את שעריהם גם בפני לקוחות רגילים בעלי משכורות קבועות.

    אחרי החתונה שלנו, זוגתי ואני חיפשנו בנק קטן, שיטפל בכל הצ'קים שנכנסו לחשבון המשותף שלנו. יהב הסכימו לתת לנו תנאים נהדרים, כולל עמלת שורה של 60 אג' בלבד, הנחות יפות על עמלות של ני"ע, ו-50% על כל שאר העמלות כולל עמלת הפקיד.
    ד"א – בנק לאומי משקר. בנק יהב גובה 4 שקלים בלבד על עמלת פקיד, וכאמור אנחנו משלמים רק 2 שקלים. זה עדייין לא מעט, אבל הרבה פחות משאר הבנקים.

    זה לא שבנק יהב חף מבעיות וביורוקרטיה מעצבנת (אתר האינטרנט שלהם חייב לעבור רפורמה רצינית ביותר) – אבל יש בו פחות מזה, בטח שלעומת כל שאר הבנקים הגדולים. אני שוקל בקרוב להעביר גם את החשבון הפרטי שלי מבנק לאומי לשם.

שימו תגובה

