מי מפחד מחברות סלולר ?

בזמן האחרון מכשיר הנוקיה הנייד, הישן והלא סמארטפון שלי התחיל לעשות בעיות והסוללה שלו התנפחה. לכן, אזרתי אומץ ונכנסתי למרכז שירות ומכירה של סלקום במטרה לחתור תחת אורנג' ולהפוך ללקוח נאמן. לאחר המתנה של כעשרים דקות נשברתי וברחתי משם משאיר מאחור את המספר שהבחורה בכניסה הנפיקה מהמחשב המתוחכם שלה, ונושם לרווחה. בשבילי מרכז שירות ומכירה זה גיהינום צרכני כפי שהיטיב להגדיר ד"ר יובל דרור בנושא אחר לחלוטין אבל דומה באופיו.

הסיפור מתחיל לפני 6 שנים כשרכשתי את המכשיר הנוקיה הנאמן שלי. מאז ועד הימים האחרונים אנחנו חיים באידיליה מופלאה בין מכשיר לאדם. בשנה האחרונה הרגשתי שאני צריך פס רחב. מדגדג לי להתקדם לסמארטפון אופנתי עם פונקציות, אפליקציות ועוד דברים שנגמרים ב-יות. מאותו רגע אני מנסה להחליף מכשיר ומקיים שיחות חודשיות על בסיס קבוע עם נציגים של שלושת חברות הסלולר הגדולות, אך לעולם לא מצליח להשתכנע ולקנות את המוצר. זה לא שאני עד כדי כך נוסטלגי ולא מוכן להתנתק מהנוקיה הישן, זאת העובדה שאני מרגיש תמיד מרומה על ידי נציג שירות זב חוטם שממלא אחר הוראות החברה ונאמן לה עד אין קץ. אותה חברה שבעוד שנה תפטר אותו ותזרוק אותו לחפש עבודה.

כבר בכניסה למרכז השירות והמכירה של סלקום ומיד הרגשתי מרומה. את החנות גדשו עשרות אנשים, ומאחורי הדלפקים מעט נציגים עם מבט ערמומי בעיניים. מבט שאומר "הנה אני הולך לתפור אותך בחוזה כ"כ חזק שאתה בעוד חודש תתפוס את הראש ותצטרך לעבוד בחמש עבודות כדי לעבור לחברה אחרת". הרגשתי חוסר אונים והתפלאתי על עשרות האנשים שעומדים בחנות. תהיתי מה עושים אותם אנשים? אין להם עבודה שהם נמצאים כאן כ"כ הרבה זמן להחליף מכשירים? מאיפה יש להם את הסבלנות לשוחח על מבצעים, החזרים וחבילות. ובכלל, למה זה צריך להיות כל כך מסובך?

למה זה צריך להיות כל כך מסובך?

אני חושד שהחשש שלי נובע מהתסבוכת הנוראית שלקוחות עוברים. אותה תסבוכת שגורמת לחברות הסלולר לעשוק אותנו. החברות מוכרות לנו מוצרים במאות שקלים לחודש ללא כל סיבה ובלי הסבר פשוט והגיוני על המוצר או השירות. הריטואל הוא קבוע, נציג המכירות מבלבל חצי שעה את השכל ולא אומר כלום. החזרים על החזרים, חבילות מנופחות של שיחות שאף אחד לא ממש צריך, חבילות נוספות על גלישה, חיוב אלחוטי, גלישת גלים, ניטור אנטנה וחיבור חוטים. לאחר כל ההרצאה המייגעת אני לא מתפלא שרוב הלקוחות אומרים כן וחותמים על חוזה דרקוני שמצריך שמונה עורכי דין ורופא כדי להבין. מדוע אי אפשר לקבל הסבר קצר ותמציתי? ומה זה אומר בשורה התחתונה? כמה אני בתור לקוח משלם לכם?.

חברות הסלולר משטות בנו, גורמות לנו להוציא יותר מידי כסף על שירותים שעלותם היא אפסית, חוץ מהמכשיר כמובן. אם אין לך מחשבון כיס בדיוק באותו הרגע אין סיכוי לדעת כמה תשלם בסוף החודש. החלופות לא יותר פשוטות. צריך לבקש מחבר של אחות של הבעל של השכנה שנוסע להונג – קונג להביא את המכשיר המבוקש וללכת למרכז השירות והמכירה. אז שוב מתחילה מסכת חוזים וכספים שמועברים מיד ליד, ואין ביטוח.

גיהינום צרכני, כך אני קורא לשלושת חברות הסלולר השנואות עלי – אורנג', סלקום ופלאפון. חברות שאין לי שום רצון להתקרב אליהן, חברות שמקשות כל כך על אנשים כמוני וכמוכם. אנשים שבסך הכול צריכים הסבר פשוט, שורה תחתונה, שירות מהיר ואיכותי, יחס ומחיר הוגן. הם תמיד יוצאים נשכרים. אנחנו, הלקוחות, תמיד יוצאים עם חור בכיס ובנפש.

דוגמה קטנה לסיוט בלהות שלקוחות עוברים בחברת אורנג'. רוצים גם?

תגובה אחת ל-“מי מפחד מחברות סלולר ?

  1. פינגבק: על הסלולר ובנק לאומי | .מס שפתיים.

שימו תגובה

