הרשת החברתית Logout

מסובך לי

מי שהייתה בעבר הלא רחוק סמל ליציבות וחוזק הפכה בתקופה האחרונה לרכבת הרים מסחררת של ניסיונות וחידושים. פייסבוק מוסיפים, חותכים ומסבכים את הממשק טיפה טיפה פעמיים בשבוע. קבוצות שלמות, פורומים, בלוגים ומעורבים בתחום עוקבים בחוסר אונים ודאגה אחר השינויים היומיומיים ומנסים ללמוד אותם, ללחוץ על כפתורים ולראות מה קורה. כך בשיטת הניסוי והטעיה אנו לומדים את הרשת החברתית מחדש. עבור משתמשים ותיקים וכבדים זה מרגיש כזעזוע, משתמשים רגילים לעיתים כלל לא שמים לב או שיתוודעו לשינוי ברגע שירצו לבצע פעולה שכבר אינה קיימת.

נראה כי פייסבוק מנסה לשפר את חווית הגלישה ברשת החברתית ולהוסיף אפשרויות חדשות, זאת תוך סיבוך הממשק עד כדי גיחוך, למשל זה או זה. לעיתים קרובות בפייסבוק אף עושים חצי עבודה ומאפשרים רק חלק מהאפשרויות הגלומות בו, כמו החידוש האחרון של תיוג דפי אוהדים לתמונות האפשרי רק לדפי מוצרים או חברות. הממשק הפשוט והנוח הפך כעת לממשק מפלצתי עם אפשרויות אין סוף ותיבות הקלקה. אם בעבר השימוש היה נוח, פשוט ונחלת הכלל, כעת כדי להבין מה בדיוק קורה עם כל פוסט יש צורך בספר הוראות עב קרס על כל כפתור. אגב כך, קיימים חידושים שאינם מצליחים, נראה שבמשרדי פייסבוק יורים באפלה ומנסים כפתורים כדי להגיע לנוסחה המנצחת, במרדף אחר כפתור ה – Like  הבא. כמו למשל כפתור ה – Send  שהושק לפני שבועות ספורים אך התקבל באדישות ולא נמצא בשימוש ע"י משתמשים רבים. גם את האפשרות החדשה של FacebookMail אשר כתבתי עליה באחד הפוסטים הראשונים שלי קיבלו המשתמשים ביחס מזלזל וחוסר התלהבות.

בהיסטוריה הלא רחוקה של הרשתות החברתיות בעיית הממשק ידועה. בטוויטר הממשק המורכב מהווה חסם להרבה משתמשים חדשים, למרות שברגע שנרשמים ולומדים את הממשק מבינים שהשד לא נורא וטוויטר אף מצטיינים בממשק נוח ופשוט לשימוש. Myspace היו ידועים לשמצה בזכות הממשק המורכב והיו כאלה שהרחיקו וטענו כי בגלל המורכבות משתמשים רבים נטשו לרשתות חברתיות אחרות על אחת כמה וכמה ברגע שפייסבוק קמה והציע ממשק נוח, ידידותי ואפשרויות חדשות ומורחבות. נראה כי המשתמשים מצביעים בהקלקות עכבר ועוברים לרשתות יותר אינטואיטיביות.

חידושים אלו בממשק האתר תמוהים במיוחד לאור העובדה שאפליקציות הסלולר המתעצבות כיום מתמחות באינטואיטיביות, נוחות לשימוש ומעבירות את המשתמשים לעולם חדש של חווית גלישה נעימה, חלקה, חסרת אפשרויות ופשוטה. כמו כן, שלל החידושים בנוסף לפריצות האבטחה שהתגלו בפייסבוק בשבועות אחרונים מעלים אצלי כמה ספקות. אי אפשר להתווכח עם העובדה שאני אוהב להתלונן, אך אני יותר אוהב לנסות באופן מאוד מאוד מסויג לנחש מה יקרה בעתיד.

נראה כי בשבועות האחרונים פייסבוק עברה את ה – Tipping Point ומכאן ניתן רק לרדת. הרשת החברתית הפופולארית הגיע לרוויה וקרובה מאוד להתחיל לאבד משתמשים. זה יתחיל כמובן במאמצים הראשונים שיעברו ויסחפו אחריהם את המשתמשים. זה לא יקרה בין לילה, אך זה הזמן להניח יסודות ראשונים לרשת חברתית חדשה או לחילופין להעביר את כל העסק לסלולר ולטאבלטים. הפשטות מנצחת, לא סתם אמרו חכמנו Keep It Simple.

החידושים בפייסבוק מכריחים אותי להישאר ער

החידושים בפייסבוק מכריחים אותי להישאר ער

שימו תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s